loading...

شغل ها در ايران

شغل ها در ايران

بازدید : 200
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ميانگين حقوق مشاغل در كانادا در سال ۲۰۱۹

شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد بر اساس رشته اي كه در آن مشغول به كار در ايران هستيد، دريافتي شما در كشور كانادا چقدر خواهد بود.

در اين بخش قصد داريم به سوال بسيار مهم علاقمندان به مهاجرت به كانادا پاسخ دهيم. حقوق من بعد از مهاجرت به كانادا چقدر است؟

دانشجويان و علاقمندان به تحصيل در كانادا نيز امكان كار در كشور كانادا را دارند. منتها كار در طول ترم بصورت پاره وقت و ۲۰ ساعت در هفته خواهد بود. البته در طول دوره ي تابستان، مي توانند به صورت فول تايم كار نمايند.

توجه داشته باشيد مقادير ارائه شده در سايت دريم گيت به صورت ميانگين مي باشد و ممكن است افرادي بر اساس توانايي و تجربه و حتي نوع شركتي كه در آن مشغول به كار هستند، از اين مقادير كمتر يا بيشتر دريافت نمايند. توجه نماييد مقادير زير به صورت دريافتي سالانه است.

شغل ميانگين حقوق ساليانه در كانادا در ۲۰۱۹
حسابدار ۵۷,۵۰۰ دلار
كتابدار ۴۰,۹۰۰ دلار
مدير منابع انساني ۷۶,۰۰۰ دلار
مدير اجرايي ۵۰,۰۰۰ دلار
مسئول پذيرش ۳۱,۰۰۰ دلار
كارمند فعال در زمينه امور مالياتي ۴۲,۰۰۰ دلار
كارمند در زمينه بهداشت و ايمني ۶۵,۰۰۰ دلار
گرافيست ۴۴,۸۰۰ دلار
مربي كودك ۳۳,۰۰۰ دلار
معلم ۳۹,۰۰۰ دلار
استاد دانشگاه ۸۸,۰۰۰ دلار
مكانيك ۵۵,۸۰۰ دلار
تكنسين برق ۶۳,۰۰۰ دلار
نصاب ۴۲,۰۰۰ دلار
خدمتكار تميزكننده ۲۷,۰۰۰ دلار
نقاش ۴۳,۰۰۰ دلار
خدمتكار تميزكننده ۲۷,۰۰۰ دلار
نجار ۵۲,۰۰۰ دلار
نقاش ۴۳,۰۰۰ دلار
تكنسين نگهداري ۴۳,۰۰۰ دلار
مهندس طراح ۷۰,۰۰۰ دلار
مهندس برق ۷۸,۰۰۰ دلار
مهندس محيط زيست ۸۳,۰۰۰ دلار
مهندس پروژه ۷۰,۰۰۰ دلار
مهندس سيستم ۸۹,۰۰۰ دلار
مهندس مكانيك ۶۱,۰۰۰ دلار
مهندس نرم افزار ۹۰,۰۰۰ دلار
برنامه نويس ۷۴,۰۰۰ دلار
Ux/ui ۷۸,۰۰۰ دلار
مهندس كامپيوتر تخصص Front end ۹۰,۰۰۰ دلار
مهندس كامپيوتر تخصص Back end ۱۱۰,۰۰۰ دلار
تحليلگر مالي ۷۰,۰۰۰ دلار
خدمات مالي ۴۹,۰۰۰ دلار
آشپز ۲۳,۰۰۰ دلار
مدير رستوران ۴۰,۰۰۰ دلار
كار در رستوران ۲۹,۰۰۰ دلار
پرستار ۷۲,۰۰۰ دلار
تراپيست ۷۰,۰۰۰ دلار
اورژانس ۷۴,۰۰۰ دلار
پرستار در خانه ۲۴,۰۰۰ دلار
داروساز ۹۲,۰۰۰ دلار
كمك داروساز ۳۵,۰۰۰ دلار
وكيل ۱۴۰,۰۰۰ دلار
صندوقدار ۲۳,۰۰۰ دلار
مدير فروشگاه ۴۵,۰۰۰ دلار
خدمات پس از فروش فروشگاه ۳۰,۰۰۰ دلار
راننده اتوبوس ۳۷,۰۰۰ دلار
مسئول بسته بندي ۲۸,۰۰۰ دلار
مدير فروش ۶۵,۰۰۰ دلار
مشاور املاك ۶۰,۰۰۰ دلار
مدير بازاريابي ۷۲,۵۰۰ دلار
بازارياب ديجيتال ۵۸,۰۰۰ دلار
متخصص بازاريابي ۵۶,۰۰۰ دلار

منبع:

http://www.batashrifat.ir//ميانگين-حقوق-مشاغل-در-كانادا-در-سال-2019/

بازدید : 148
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


شنيدن يك آهنگ خوشگل به راحتي مي تواند احساسات شمارا تحريك نمايد و خلق شما‌را خوب تر نمايد .
گوش دادن به آهنگ ميتواند مشغول كننده باشد , ولي آيا ميشود شمارا سالم‌تر كند؟ آوا ميتواند منبعي از لذت و خوشنودي باشد , البته پژوهش ها نشان مي دهد فوايد روانشناسي ديگري هم دارااست . اين اعتقاد كه آهنگ ميتواند روي ذهن ها , احساسات و رفتارهاي شما اثر بگذارد , چندان تعجب آور نيست .
به نقل از آلامتو به گزارش وبسايت برترين‌ها ( هدي بانكي ) ; در‌حالتي كه تجربه‌ي اين را داشته باشيد كه با گوش دادن به آوا مورد علاقه‌تان حس انرژي و هدف نمائيد يا اين كه با شنيدن يك قطعه‌ي حس برانگيز اشك‌هاي‌تان روان شود , پس به خير ميتوانيد توان تاثير آوا بر رفتار و خو و روحيه را ادراك فرماييد .
البته تاثيرات روانشناسانه‌ي آوا ميتواند خيلي بيشتر از آنچه فكرش را بكنيد , قادر و گسترده باشد . آوا درماني , مداخله‌ي درماني است كه گهگاه براي بهبود تندرست روحي , امداد به مريض در غلبه بر استرس و ارتقا تندرست همگاني به كار ميرود . چه بسا بعضي از اشخاص عقيده دارا هستند ذائقه‌ي موسيقايي شما قادر است ارائه دهنده‌ي نگرشي درخصوص جنبه‌هاي متعدد شخصيتي شما باشد .

مزاياي آهنگ براي كاهش اشتها

يك كدام از شگفت انگيزترين اثرات ديوانه آوا اين است كه ميتواند ابزاري اثر گذار در كاهش وزن باشد . در صورتيكه همت داريد از وزن خويش كم نمائيد , گوش دادن به آوا و هم زمان كم كردن روشنايي محيط ميتواند به شما در وصال به هدف‌تان ياري دهد .
طبق مطالعات اشخاصي كه در رستوران‌هايي با نوروفروغ سبك كه در آنجا آوا لايت پخش مي گردد خوراك مي‌خوردند نسبت به آنهايي كه در بقيه رستوران‌ها طعام مي‌خوردند , 18 درصد غذاي كمتري خورده بودند , پژوهشگران متوجه شدند آهنگ و نوروروشنايي امداد مي‌نمايد موقعيت آرام‌تري ساخت شود , در فيض اشخاص بيشتر شم وقار و راحتي كرده و آرام‌تر خوراك مي‌خورند و در سود نسبت به
بازدید : 154
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

س در دو‌مين نشست تخصصي اشتغال بنياد ; موقعيت اشتغال جامعه ايثارگران بررسي شد به مراد بررسي شرايط اشتغال جامعه ايثارگران , دومي نشست تخصصي كارمندان حوزه‌ي اشتغال بنياد شهيد و كارها ايثارگران استان قزوين با مديركل بنياد استان برگزار شد . به نقل از ايثار واحد قزوين , به مراد بررسي شرايط اشتغال و اتخاذ استراتژي‌ها جهت پيگيري رفع بيكاري جامعه ايثارگران , دومي نشست تخصصي كارمندان حوزه اشتغال بنياد شهيد و كارها ايثارگران استان قزوين با مديركل بنياد استان برگزار شد . در‌اين گردهمايي , حقايق‌پور بابيان اين‌كه اختلال اشتغال بارها از لهجه مسوولان و مردمان بيان شده و روز جاري مهم ترين معضل مرزو بوم محسوب ميشود , خاطرنشان كرد : خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر هم براساس اين موقعيت , با مشكلات بيكاري دست و پنجه قابل انعطاف مينمايند . مديركل بنياد شهيد و كارها ايثارگران استان قزوين ادامه داد : در حوزه‌ي اشتغال جامعه ايثارگران ضوابط نيكي داريم البته مي بايست اجراي آنان به وسيله مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي به نحو مطلوبي عملياتي شود . اين مسوول با اشاره به اين‌كه ايجاد شغل از مهم ترين درخواست‌هاي جامعه ايثارگران ميباشد , اذعان كرد : اين مراد به حق آنان است و بايد با همياري مسوولان بسترهاي ضروري براي رفع اين ايراد مهيا شود . او با اشاره به اين كه ظرفيت‌هاي خير و خوبي در اشتغال‌زايي ايثارگران در شركت‌هاي سري موجود است , خاطر نشان كرد : متاسفانه درباره‌ي جذب جامعه انگيزه بنياد درين شركت‌ها قانون ها خير و خوبي نداريم كه بايد در اين سو اقدامات واجب بوسيله نمايندگان مجلس در شوراي اسلامي صورت بگيرد . حقايق‌پور بابيان اين كه نبايد در اشتغال‌زايي جامعه ايثارگران خويش را محدود به قانون ها كنيم , خاطرنشان كرد : بايستي با برقراري رابطه متقابل با مسوولان از همه‌ي ظرفيت‌ها و راهكارهاي مو جود منفعت بگيريم تا بتوانيم بيكاري اين قشر معظم جامعه را برطرف نماييم . مديركل بنياد شهيد و كارها ايثارگران استان قزوين با اشاره به اين كه حوزه اشتغال ايثارگران واحد پرتنشي است , خاطر نشان نمود : پرسنل اين واحد مي بايست با سعه صدر و صبوري در جهت رفع مشكلات جامعه قدم بر مي دارند

بازدید : 171
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

س شغل مدني را خيلي ها دوست دارا هستند , از آن جهت كه به نظرشان امنيت شغلي در آن موجود است , تا عمل مي‌كني حقوق و دستمزد ميگيري و هنگامي نيز بازنشسته شدي , دستمزد بازنشستگي ات تامين است و بخش اعظمي عارضه ها ديگر .
البته بخش اعظمي نيز ميباشند كه ترجيح مي دهند در قسمت هاي غير مدني فعاليت نمايند . شفاگاه درين مقااله گونه هاي استخدام مدني و قانوني را براي شما دوستان عزيز منتشر مي نمايد و همينطور معايب و مزاياي استخدام قطعي را برمي شمارد .
گونه هاي استخدام مدني و قانوني
استخدام اشكال مختلفي دارااست و از ديد مراجع رسمي و طبق ماده ۴۵ ضابطه رئيس سرويس ها كشوري پس از ثبت اين ضابطه تمامي استخدامي ها را به دو صورت قانوني يا اين كه پيماني انجام مي شود و ولي استخدامي روز مزد , عمل ساعتي يا اين كه قرارداد فعاليت مشخص و معلوم را نيز از هنگامي امور به بخش سري و پيمانكاران واگذار شده‌است , از آن پس استخدام ها به طور پيماني بسته ميگردند و حتي‌د‌ر اداره ها و ارگان‌هاي مدني هم از قرارداد فعاليت مشخص و معلوم به كارگيري ميگردد .
استخدام قانوني چيست؟
استخدام قانوني براي در دست گرفتن سمت‌ هاي اثبات در شغل ها حاكميتي در لحاظ گرفته شده و عليه استخدامي كشوري , استخدامي قانوني در ضابطه رئيس سرويس ها كشوري محدوديت بيشتري داراست و همينطور تاكيد شده‌است كه بايستي براي براي شغل ها اثبات صورت بگيرد . همينطور براي استخدامي هاي قانوني كه سابقه دار فعاليت مشخصي مي باشند حكم قانوني صادر مي‌شود و اشخاصي كه به اصطلاح قانوني مي گردند با نگهداري قوانين تا مدام به كارشون ادامه مي دهند . استخدامي پيماني چيست؟
قرارداد هاي استخدامي پيماني براي مقطع زمان معيني و عمل مشخص و معلوم انجام مي شود و بايستي فعاليت به طور موقت صورت بپذيرد و براي شغل ها اثبات استخدامي قانوني صورت ميگيرد . اشخاصي كه به طور پيماني به سرويس گرفته مي گردند نمي توانند به شغل خود برگردند

بازدید : 175
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

به تازگي مطالب زيادي راجع به عملكرد پرينترهاي سه بعدي و نقش آنها در دنياي مهندسي امروز منتشر مي شود. بسياري دو تكنولوژي اينترنت اشيا و پرينترهاي سه بعدي را تكنولوژيهايي مي دانندكه تاثيرات بسيار مهمي در زندگي آينده بشر خواهد داشت و نقش آنها را همتاي تكنولوژيهايي نظير اينترنت و تلفنهاي هوشمند مي دانند. اين تكنولوژي هنوز در ايران به خوبي شناخته نشده است. اما با توجه به سرعت پيشرفت اين تكنولوژي و كاهش قيمت اين پرينترها، قطعا اين دستگاهها به زودي در بازار ايران نيز همه گير خواهد شد. اما براستي اين تكنولوژي در چه زمينه هايي تاثير گذار خواهد بود. در درجه اول اين پرينترهاي سه بعدي تاثير زيادي در صنعت طراحي قطعات مكانيكي خواهد داشت. تا 15 سال پيش براي طراحي هر قطعه مكانيكي، نياز به مدت زيادي براي تشكيل تيم پروژه حرفه اي و استخدام مهندس مكانيك و تعداد زيادي تكنسين نقشه كشي بود كه اين تيم زمان بسيار طولاني را نيز صرف طراحي و نقشه كشي از نماهاي مختلف و با زواياي مختلف مي نمود. سپس زمان و هزينه زيادي صرف تطبيق نقشه ها و تاييد نهايي و رفع ايرادات مي شد و آنگاه اقدام به نمونه سازي براي شروع تستهاي واقعي ميگرديد.

اما هم اكنون همه چيز در اين زمينه متحول شده است. با فراگير شدن نرم افزارهاي طراحي سه بعدي نظير اتوكد ،catia ،3d max و … انقلابي در زمينه طراحي قطعات مكانيكي به وجود آمده است. براي اولين بار، مهندسان طراح مي توانستند به صورت سه بعدي آنچه در ذهن دارد را بدون كمك گرفتن از تعداد زيادي متخصص ديگر طراحي كنند. اختراع پرينتر سه بعدي نيز باعث پيشرفت بزرگ ديگري شد. حالا به راحتي مي توان نقشه هاي سه بعدي را توسط پرينتر سه بعدي در ظرف چند ثانيه به يك قطعه واقعي تبديل كرد و تستهاي ابعادي و اوليه را بر روي آن انجام داد. بدين ترتيب هزينه هاي طراحي قطعات بسيار كاهش مي يابد كه به كاهش نيازمندي به استخدام تكنسين مكانيك و نقشه كش در بخشهاي طراحي انجاميده است. علاوه بر آن، باعث چابكي و سرعت اين بخش شده كه اين مسئله روي هزينه تمام شده كالا تاثير زيادي خواهد داشت.

اين پرينترها نقش زيادي را در انجام پروژه هاي معماري و عمراني نيز دارند و كارفرما مي تواند تنها با استخدام مهندس معمار و با استفاده از پرينترهاي سه بعدي نتيجه كار را در مقياس كوچك مشاهده كرده و تغييرات لازم را به سرعت در طرح نهايي اعمال كند. به اين ترتيب از دوباره كاري ها و صرف مبالغ كلان جلوگيري مي شود و پروژه نيز با سرعت بسيار بيشتري به انجام خواهد رسيد.

با توجه به پيشرفت سريع پرينترهاي سه بعدي و جنس متريال قابل توليد در آنها مي توان انتظار داشت كه اين پرينترها، علاوه بر نمونه سازي قطعات، جايگزين ارزان قيمتي براي خطوط توليد قطعات با تيراژ پايين نيز بشوند و تحولي اساسي را در زمينه طراحي و توليد اين قطعات در جهان پديد آورند. حتي ممكن است كه ارزان بودن نيروي انساني كه تنها مزيت كشورهاي جهان سوم و فقير است را نيز به مخاطره اندازند.

منبع:

https://vatanjob.com/3d-printers-on-mechanical-eng-industry/

بازدید : 176
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

س احساس رضايت شغلي معاش خالي از شور و هيجان , كسالت‌بار و يكنواخت مي گردد , به اين ترتيب به فعاليت موردعلاقه‌ي خويش بپردازيد . بزرگ‌ترين ميزان دارايي شما در معاش , وقت شماست و به قسم استيو جابز «وقت شما محدود است پس آن را با معاش كردن مطابق اميال و خواسته‌هاي فردي ديگر تلف نكنيد» در‌حالتي كه به كاري اشتغال داريد كه علاقه‌اي به آن نداريد وقتتان تلف مي گردد . اين در حالي است كه چنانچه به عمل موردعلاقه‌ي خويش درگير باشيد از انجام آن لذت خواهيد پيروزي . كارآفرين‌ها , بعد از مدتي هنگامي كسب‌وكارشان ترقي نمايد به سطحي از رضايتمندي شغلي مي‌رسند كه آن را با هيچ چيز ديگري عوض نمي كنند . براين اساس در سوي عمل موردعلاقه‌ي خويش برويد , استعدادهايتان را شكوفا نماييد و از نتيجه‌ي آن لذت ببريد . ولي سختي‌هاي اين‌شيوه را نميتوان ناديده گرفت . مثلا درصورتي كه در جنوب كشور‌ايران معاش ميكنيد و ميخواهيد از هواي جنگل‌هاي شمال و آبتني در درياي مديترانه لذت ببريد مي بايست مشقت مهاجرت را به جان بخريد . در كل بايستي اذعان كرد گرفتار روزمرگي نشويد تكان نمائيد , استعدادهاي خويش را شكوفا نماييد و به رضايت شغلي دست‌يابيد تا زماني در آتي به قبل خويش نگاه كرديد از آن لذت ببريد و اميد نكنيد «كاش آدم مي‌توانست با يك تميز كن جزء پيشين خويش را تميز كند» .
به عهدوپيمان استيو جابز «وقت شما محدود است پس آن را با معاش كردن مطابق اميال و مراد هاي فردي ديگر تلف نكنيد»
در شرايطي‌كه براي ديگرافراد عمل فرمائيد هرچه بيشتر كاركنيد صاحبكار ثروتمندتر مي شود درصورتي كه براي خودكار فرماييد , فعاليت بيشتر منجر ساخت گنج بيشتر براي خودتان مي شود
مزاياي مالي ايجاد اشتغال براي كارآفرين شخص با كارآفرين شدن , از مرحله درآمد كارمندي فراتر مي رود و ولي در بالا با چالش‌هايي رو به رو است و مي بايست هزينه نمايد . ولي با رساندن كسب‌وكار به سودآوري , سود او تماماً از آن خودش خواهد بود . رابرت كيوساكي مي گويد كار افريني خوب است

بازدید : 157
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بسياري از مردم راه‌اندازي سوداگري جديد را كاري زياد پر خطر در شروع كار مي‌دانند، اما در بلند‌مدت راه‌اندازي يك فعاليت بازرگاني با مزاياي زيادي همراه است. دلايل بسيار نكوداشتن براي راه‌اندازي يك سوداگري جديد هستي دارد، ولي لزوماً انجام اين شغل براي همه‌ي افراد مناسب نيست. بعضي افراد از شغل‌هاي روزمره‌ي خود ناراضي هستند و روياي آنان راه‌اندازي تجارت خودشان و پيشه بر روي آن است. برخي ديگر با اتمام مشاغل متداول هيچ مشكلي ندارند و آغاز يك كسب و كار جديد براي آنان كار كاستي به نظر مي‌رسد. بنابراين پيش متعلق به كه براي رسيدن به روياهاي خويش از پيشه خويش استعفا دهيد، زياد مهم است كه از تمام مزايا و معايب اين كار آگاه شويد.


در تقسيم اول در باره مزاياي راه‌اندازي كسب و كار جديد بحث مي‌كنيم:


مزايا:
رييس خودتان بودن، تنها مزيت راه‌انداختن يك كسب و كار نيست:


توانايي انجام هر آنچه كه مي‌خواهيد: اولين برتري راه‌اندازي يك كسب و كار جديد اين است كه شما مي‌توانيد كاري را كه همش آرزويش را داشتيد اتمام دهيد. مهم نيست آرزويتان اندكي سخن را باز كنيد يك مغازه‌ي شيريني فروشي يا ايجاد يك نرم‌افزار جديد باشد، زماني كه به سپريدن كار باره علاقه‌تان مشغول شويد از حيات خود نهايت لذت را خواهيد برد.
انعطاف زماني: هنگامي كه براي خودتان شغل مي‌كنيد، ساعات كاري كاملاً در برگزيدن شماست و شما مي‌توانيد به هر روشي كه برايتان راحت‌تر است براي خويش برنامه ريزي كنيد. اگر به زود بلند شدن عادت داريد مي‌توانيد از ساعت ۶ صبح پيشه خود را شروع كنيد و يا اگر به بيدار پايدار گذاشتن در شب ميل داريد، شغل خود را از ۱۲ نيمروز آغاز كنيد. اگرچه در ابتداي راه‌اندازي كسب و كارتان چه بسا نياز باشد لغايت بيش از ۴۰ ساعت در هفته شغل كنيد، پيدا كردن بهترين ساعات كاري‌ كه با روش حيات شما سازگارتر باشد كاملاً در گزين كردن خودتان است.
آزادي: زماني كه شما صاحب سوداگري خويش هستيد، اداره‌ي همه كارها در دستان شماست. شما مي‌توانيد با هر روشي كه مناسب مي‌دانيد كارهايتان را اداره كنيد. علاوه بر آن قابليت برپايي هر نوع پيرامون كاري را كه پسنديده با شرايط شماست خواهيد داشت. يكتا ساير از بزرگ‌ترين مزيت‌هاي راه‌اندازي كسب و كار اين است كه ساير نگران بيرون كردن شدن و از دست دادن شغلتان نخواهيد بود.
پُرمنفعت: ممكن است در ابتداي راه‌اندازي كسب و كارتان شايستن شكست زياد باشد، اما هيچ چيز گران‌بهايي آسان به دست نمي‌آيد. وقتي كه تكاپو بازرگاني تازه‌اي را پيش درآمد مي‌كنيد، برخلاف شغل‌هاي سنتي و رايج كه در آن براي فرد ديگري شغل مي‌كنيد هيچ محدوديتي براي ميزان كاميابي شما وجود ندارد. علاوه بر ميزان موفقيت، مقدار درآمد ماهيانه‌ي شما نيز بسته به گونه سوداگري و ميزان كوشش شما افزايش مي‌يابد و از پيش تعيين شده نيست.

بازدید : 257
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با نگاهي به ستون استخدامي روزنامه ها و مطبوعات مي توان اطلاعات جالبي در مورد وضعيت نيروي انساني متخصص شركتها ي ايراني دست يافت. به عنوان مثال آگهيهاي مشابه استخدام مهندس عمران با 10 سال سابقه كار و يا آگهي استخدام مهندس معمار با حداقل 8 سال سابقه كار. اين آگهي ها در يك جمله مشتركند و آن تاكيد بر سابقه كار متقاضيان است. تقريبا همه آگهي ها در ايران به همين فرمت نوشته مي شوند. براي بسياري از افراد به خصوص فارغ التحصيلان جديد، همواره اين سئوال وجود دارد. وضعيت افراد بدون سابقه كار چه مي شود. پس افراد بدون سابقه چگونه استخدام شوند، يا اگر فرصت كار به من داده نشود چگونه مي توانم سابقه كار بدست آورم.

اين مسئله نشانگر يكي از تفاوتهاي عمده ميان صنايع ايران با كشورهاي پيشرفته است. اين تفاوت ناشي از ضعف آموزش فني حين كار دراين شركتها است. شركتهاي غربي معمولا در يك زمينه خاص كاملا متخصص هستند و در لبه تكنولوژي جهاني در اين زمينه قرار دارند. اغلب آنها براي استخدام نيرو، افراد بدون سابقه را ترجيح مي دهند. اين افراد حين كار تحت آموزش قرارگرفته و زير نظر متخصصين ارشد آن سازمان مشغول به كار مي شوند و در طول زمان با نشان دادن استعداد و پرورش قابليتهاي خود در آن شركت پيشرفت كرده و به مدارج بالاتري مي رسند.

از نظر اين شركتها نيروي متخصص جزو سرمايه هاي اصلي شركت محسوب ميشود، زيرا برخلاف ماشين آلات كه به سادگي قابل جايگزيني هستند، جذب و آموزش نيروي متخصص به سالها زمان و هزينه بالا نياز دارد و از دست دادن اين نيرو به سادگي قابل جبران نيست. بنابراين اين شركتها، برنامه هاي وسيعي براي حفظ نيروهاي موجود خود دارند. از اين رو در شركتهاي خارجي، معمولا استخدام مهندسين يا كارشناسان با تجربه كمتر مورد نياز سازمان مي باشد و در صورت نياز به جايگزيني براي يك پست رده بالا، در بسياري مواقع از كارمندان و متخصصين موجود در شركت كه سالها در محيط شركت تجربه كسب كرده اند استفاده مي شود. از اين رو آگهي هاي استخدام با عنوان استخدام معماري با سليقه و خلاق، با بيش از 15 سال سابقه كار به ندرت در شركت هاي خارجي ديده مي شود.

اما در ايران مسئله برعكس است. اكثر شركتهاي ايراني، فاقد تكنولوژي جهاني هستند. آنها اغلب مونتاژكار و كار بر تكنولوژي دسته چندم غربي هستند. مديران اين شركتها به نفرات متخصص نه به عنوان سرمايه هاي شركت بلكه به عنوان نيروي كار يدي (work force) نگاه مي كنند كه هر لحظه قابل جايگزيني است. شركتهاي ايراني به ندرت براي آموزش پرسنل خود هزينه مي كنند و بسياري از آنها براي نگاهداشت پرسنل متخصص خود نيز هيچ برنامه خاصي را ندارند .به همين دليل است كه در اغلب شركتهاي ايراني نيرو يمتخصص بيش از سه يا چهارسال دريكجا نمي ماند و جذب شركت جديدي مي شود. براي جبران اين نقص، شركت مجبور به استخدام نيروي متخصص با سابقه بالا مي باشد. براي همين است كه آگهي هاي با عنوان استخدام مهندس صنايع در تهران با بيش از 15 سال سابقه و يا جذب مدير فني با 20 سال سابقه، همچنان آگهي هاي اصلي استخدامي مطبوعات است و شركتها تمايلي براي جذب نيروي بدون سابقه ندارند.

اما اين موضوع اشكالات بسيار زيادي را در آينده ايجاد مي كند. بدليل آنكه نيروي جديد با وجود آنكه سابقه بالايي دارد، در بهترين حالت نيازمند يك زمان حدودا يكساله است تا با سيستم توليد شركت جديد و نوع توليد يا خدمات، سيستم فروش و مالي و اداري و سبك مديريتي شركت جديد تطبيق يابد كه در بسياري از موارد هم نيروي جديد قابليت چنين كاري را ندارد و پس از مدتي مجبور به ترك سازمان خواهد شد. اين مسئله ضررهاي هنگفتي را به مجموعه وارد مي كند. بنابراين توصيه متخصصين منابع انساني همواره اين است كه نسبت به استخدام نيروي انساني تازه كار اقدام شود و با سرمايه گذاري بر روي آموزش اين نيرو، نسبت به ارتقاي نيروي متخصص اقدام و با اجراي برنامه هاي نگهداشت پرسنل اقدام به حفظ نيروي متخصص در درازمدت نمايند.

منبع:

https://vatanjob.com/should-i-recruite-new-grads-engineer/

بازدید : 181
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

س ما مدام از ميزان دستمزد و ساعت طولاني كارش مي نالد , طوري كه به انجام كارها فردي اش نيز نمي رسد . ايمان كاظمي در رابطه مشكلات شغل كارمندي مي گويد : مدتي است كه دنبال تغيير تحول شغل هستم , زيرا رئيس تيم شخص مستبدي است كه به رنج به پرسنل مرخصي مي دهد و اين با اعتنا به سا‌عتها طولاني و فشار كاري وضعيت را سخت‌تر مي كند , تا جايي كه هر وقت مرخصي مي خواهيم , مديرمان به ما مي گويد كه ۱۳ روز نوروز را تعطيل ميباشيد . گرچه هر محيط كاري مشكلات مختص خودش را دارااست , البته فعاليت بي‌وقفه و ندادن مرخصي فشار متعددي را به پرسنل وارد مي كند . وي ادامه مي دهد : همينطور دفتر كار اينجانب با اعتنا به اين‌كه با تمامي قرارداد بسته و از همگي سفته گرفته است به مشقت پرسنل را بيمه مي كند كه‌اين مسائل بدور از انصاف است و با ضابطه وزارت عمل نيز تضاد و مغايرت دارااست , به دليل آن كه ما جواني خويش را صرف عمل مي كنيم سواي آنكه آينده اي داشته باشيم .

فعلا نمي‌توانم مامان نحس
وي متاهل است و ۱۰ سالي مي‌گردد كه در كمپاني بيمه عمل مي كند . مدتي است كه قصد فرزندآوري دارااست , البته موقعيت كاري‌اش به گونه اي است كه فعلا از آن صرف حيث نموده است . شبنم سعيدا در رابطه مشكلات زنان كارمند مي گويد : مشكلات معاش به حدي است كه كليه مجبورند مشغول به كار باشند و اين مسائل ضربه به تن درستي اشخاص ميزند , زيرا وقت نمي كنيم با ورزش يا اين كه رفتن پيش دكتر معالج از خودمان حفظ كنيم . ‌او ادامه مي دهد : چه بسا يك زن مشغول به كار در معاش فردي و ارتباط ها با همسر و فرزندان هم به خلل مي خورد و در غايت به دليل نبود وقت مبتلا روزمرگي و افسردگي ميشود .
اين كارمند ابلاغ مي كند : ميزان حقوق و دستمزد ما با دقت به ساعت كاريمان زياد كم است . همينطور ما به دليل مشكلات كاري مجبوريم فعلا نوپا دار نشويم , البته همين مسائل مشكلات بچه‌دار شدن مان را در

بازدید : 147
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

لذا براي برون رفت از اين موقعيت , مراجعه به تجربه بعضا كشورهايي كه به ركودتورمي دچار شدند , مي تواند ياري دهد , در چنين قوانيني اولي مبادرت اين كشورها برخلاف بقيه سياست‌ها , ارتقا هزينه هاي مدني در بازار فعاليت و اشتغال مدني ( خير از بابت وام و وام ها بلكه مداخلات تصميماتي واجب براي محافظت و يا اين كه بهبود وضع و اوضاع جان دار ) بوده است . استدلال اين فرمان , اجماع كلي از منظر رئيس رويارويي با پيدايش چنين بحران‌ها و پرهيز از تنش‌هاي اجتماعي با نگاه سيستمي و راهبردي است . تجربه قبل اقتصاد كشور‌ايران نشان ميدهد كه تا حدودي با اين راه مسافت دارااست و همواره در وضعيت پيدايش بيحركتي و چه بسا مشكلات مالي , دولت همانند بقيه اقدامات و سياست‌ها , هزينه هاي خويش را در حوزه بازار عمل كمتر كرده يا اين كه حذف مي نمايد .
دوم اعتنا و حمايت يگانه و منطقي از بخش‌هايي از اقتصاد است كه ميتوانند كسب و شغل هاي خويش را در چنين قوانيني بسط دهند . با اعتنا به ساختار ساخت بخش‌هاي اقتصادي مرزوبوم و رابطه ها در ميان چكيده آن ها , بخش‌هاي كشاورزي ( ساخت , فرآوري و سرويس ها آن ) و فعاليت‌هاي خدماتي نوين مانند توريسم ( داخلي ) , فناوري داده ها , تربيت بدني و تمدن و هنر ميتوانند در سوي مراقبت و يا اين كه بهبود كسب و شغل هاي سرزمين قرار گيرند . بخش كشاورزي به دليل تعلق كمتر به منابع ارزي و بيرون و بخش خدماتي نوين يادشده به دليل ماهيت درون‌زايي فعاليت‌هاي آن تا حدود متعددي ميتواند در رئيس رويارويي با اين جور شوك‌ها ياري دهد .
سوم , شناسايي و حمايت‌هاي هدفمند از واحدهاي اقتصادي مو جود كه مبتلا نقص‌ بوده و يا اين كه مبتلا معضل ميباشند , در حق تقدم نگاه سيستمي و راهبردي يادشده قرار گيرد . اعمال سياست‌ها و اقداماتي براي رفع مشكلات رئيس واحدهاي اقتصادي , انجام مشورت و كلينيك‌هاي كسب و عمل , تامين نقدينگي و رفع مشكلات حقوقي و نهادي ضروري درين واحدها , امداد حساس به مراقبت و بهبود شرايط اشتغال مرز و بوم خواهد داشت . لذا نگاه متعارف و دقيقي بايد داشته باشيم

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 70
  • بازدید کلی : 4697
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه